Векторна графіка — це графіка, де базовим елементом є
лінія, яка описується математичною формулою. Таке представлення даних
компактніше, але побудова об’єктів супроводжується неперервним
перерахунком параметрів кривої у координати екранного або друкованого
зображення.
Лінія є елементарним об’єктом, якому притаманні
певні властивості: форма, товщина, колір, тощо. Будь який об’єкт
(прямокутник, еліпс, текст і навіть пряма лінія) сприймається як криві
лінії.
Отже, лінія – це елементарний
об’єкт векторної графіки. Найпростіші об’єкти об’єднуються в більш складніші.
Наприклад, об’єкт чотирикутник можна розглядати як чотири зв’язані лінії.
Векторні об’єкти завжди мають шлях, що визначає їх форму. Якщо шлях є
замкненим, тобто кінцева точка співпадає з початковою, об’єкт має
внутрішню ділянку, яка може бути заповненою кольором або іншими
об’єктами.
Всі шляхи містять дві компоненти: сегменти та вузли.
- Шлях являє собою маршрут, що з’єднує початкову та кінцеву точку.
- Сегмент - окрема частина шляху, може бути як прямою, так і кривою лінією.
- Вузол - початкова або кінцева точка сегмента
Кожен елемент векторної графіки містить ці три основні елементи і дозволяє їх редагування.
Основні властивості (параметри) векторного графічного об’єкта:
- тип об’єкта (коло, крива, прямокутник тощо);
- параметри, що визначають розміри і розташування;
- тип, колір і товщина ліній контура об’єкта;
- стиль і колір заповнення внутрішньої області об’єкта.
Операції з графічними об’єктами:
- cтворити;
- змінити розмір;
- видалити;
- перемістити;
- копіювати;
- змінити параметри заповнення;
- змінити параметри контуру.
Переваги векторного способу
- Розмір файла, який займає описова частина, не залежить від реальної величини об'єкта, що дозволяє, використовуючи мінімальну кількість інформації, описати достатньо великий об'єкт файлом мінімального розміру.
- У зв'язку з тим, що інформація про об'єкт зберігається в описовій формі, можна нескінченно збільшити графічний примітив, наприклад, дугу кола, і вона залишиться гладкою. З іншого боку, якщо крива представлена у вигляді ламаної лінії, збільшення покаже, що крива не є гладкою.
- Параметри об'єктів зберігаються і можуть бути легко змінені. Також це означає, що переміщення, масштабування, обертання та інше, не погіршує якості малюнка.
- При збільшенні або зменшенні об'єктів товщина ліній може бути задана постійною величиною, незалежно від реального контуру.
Недоліки векторної графіки
- Не кожен об'єкт може бути легко зображений у векторному вигляді —
для того, щоб зображення було подібним до оригіналу може знадобитися
дуже велика кількість об'єктів з високою складністю, що негативно
впливає на кількість пам'яті, яку займатиме зображення та час для його
відтворення.
Графічні об'єкти зберігають у графічних файлах. Формати графічних файлів
визначають спосіб збереження інформації у файлі (растровий чи
векторний), а також форму збереження інформації (алгоритм стиснення).
Деякі формати графічних файлів є універсальними, що забезпечує їх обробку більшістю графічних процесорів. Частина програм-обробок зображень має оригінальні формати, які розпізнають лише ті самі програми, що їх створюють. Зазвичай перевага оригінальних форматів файлів полягає в тому, що вони дозволяють зберігати зображення при меншому розмірі файлу. Якщо заплановано роботу з графічним файлом лише у конкретному середовищі, доцільно обрати оригінальний формат. Якщо заплановано використовувати графічний файл з різним програмним забезпеченням, краще використати універсальний формат.
Деякі формати графічних файлів є універсальними, що забезпечує їх обробку більшістю графічних процесорів. Частина програм-обробок зображень має оригінальні формати, які розпізнають лише ті самі програми, що їх створюють. Зазвичай перевага оригінальних форматів файлів полягає в тому, що вони дозволяють зберігати зображення при меншому розмірі файлу. Якщо заплановано роботу з графічним файлом лише у конкретному середовищі, доцільно обрати оригінальний формат. Якщо заплановано використовувати графічний файл з різним програмним забезпеченням, краще використати універсальний формат.
Використані джерела:
1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0_%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0
2. http://programming.in.ua/other-files/comp-graphics/43-what-it-vector-graphic.html
3. http://elib.lutsk-ntu.com.ua/book/knit/auvp/2012/12-14/page14.html
4. http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/86/86.html
5. https://www.youtube.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий